Skocz do zawartości
tokarex pontony

Feder - szczytówka


Akino

Rekomendowane odpowiedzi

W zestawie przy kupnie federa możemy znaleźć od dwóch do nawet pięciu szczytówek.

Napisałem zapytanie do przedstawiciela, Mikado ponieważ znalazłem taką wędeczkę Ultraviolet Light Feeder c.w. do 90g. Dostałem następującą odpowiedź cyt.:" Ciężar wyrzutowy szczytówek jest taki sam dla wszystkich (do 90gr)."

Czy mam rozumieć,że w każdym federku szczytówki mają ten sam ciężar wyrzutu? To, po co ich aż pięć?

Jestem laikiem, ale na zdrowy rozum wydawało mi się, że każda ma inne c.w. i inną charakterystykę pracy z zależności od wody, w której łowimy.

Jak to jest? Wyjaśnijcie mi ten problemik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynęty na klenia   Dragon

Akino no i dobrze ci odpowiedzieli ,bo cw jest podawane do całej wędki a nie szczytówki ,choć w federach może być ich 3-5 szt .Szczytówki mają spełniać jedynie role sygnalizatorów w wędzisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wobler129
To, po co ich aż pięć?

Niektórzy mają nadprzyrodzone zdolności... potrafią nawet 5 takich szczytówek połamać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj

1. Szczytówka zielona jest na wody stojące, jest tez bardzo miękka i dobrze wskazuje branie ale tylko na jeziorkach i stawach.

2. Szczytówka pomarańczowa jest szczytówka średnią, czyli ni twardą ni miękką :lol: Stosuje je się głównie Ja wodach wolno płynących.

3. Szczytówka czerwona jest szczytówka najtwardszą, stosuje je się na wodach z dużym nurtem, bo przecież jakbyś dał szczytówkę miękką to byś nie widział brania.

Co do brań do charakteryzują się one takimi drganiami ( DS- czyli "drgająca szczytówka"). Drgania są inne zawsze gdy bierze inna ryba. :lol:

Podejrzewam, że posostałe szczytówki są tak jakby "na zapas" :lol: